polisstudentumea

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2017

Tagga examinerande quiz!

Av Fredrik - 18 oktober 2017 22:09

Sitter med mina kriminologiska teorier och läser och läser. Har kommit till den punkten att jag läser en hel sida samtidigt som jag tänker på något annat och inser att jag läst per automatik och inte tagit in det jag faktiskt läst. Sen att min dotter skriker och gråter inne med sambon i sovrummet hjälper inte så mycket. 

Blir nog att säga godnatt till pluggandet och se hur det går på quizet imorgon. 


Teorierna ser lite olika ut, vissa har 200 år på nacken. Ser inte riktigt hur det kan hjälpa mig som polis att veta hur Low Self-Control Theory fungerar, men finns nog någon slags tanke bakom det hela. 


Low Self-Control Theory

Människor med låg självkontroll antas vara impulsiva, sakna medlidande, är risktagande och egoistiska. De är styrda av beteendestruktur med ett överordnat behov av omedelbar tillfredsställelse. Dessa personer lever ofta utsvävade liv med många antisociala beteenden såsom omfattande rökning, stort alkoholintag, drogmissbruk, spelmissbruk och överdrivet sexliv.  


Differentiell Förstärkningsteori
Individen triggas av positiv eller negativ förstärkning av själva handlingen från omgivningen. Vid positiv förstärkning antas individen fortsätta med sin kriminella aktivitet, vid negativ förstärkning är sannolikenheten stor att det kriminella beteendet upphör.


Så fortsätter det med ungefär 20 teorier. 


Måste avbryta mitt inlägg. Nu tog lilla damen till orda ordentligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 31 oktober 2017 21:14

Till och med polisstudenter kan få höstlov! Imorgon har vi psykologisamtal med två psykologstudenter i en timme, sen är vi lediga fram tills måndag! De ska bli otroligt skönt. Vi tar vårt pick och pack och drar till Jämtland för att hälsa på familjen...

Av Fredrik - 26 oktober 2017 21:30

Jaha då kom snön igår ikväll. Rätt mycket faktiskt. Jag kollade ut genom balkonfönstret och log lite för mig själv. Jag är en vintermänniska! Men vintern här i Umeå är inte så mycket att hurra för. Är för det mesta bara blött och slaskigt. Tror de ha...

Av Fredrik - 17 oktober 2017 22:35

Döpte ett inlägg till "Skärpning" och sa till mig själv att jag ska ta mig i kragen och försöka blogga något så när regelbundet. Det sket sig. Kommer med ett nytt löfte nu. Jag ska blogga/reflektera kring mitt liv när jag har tid för det! Har varit v...

Av Fredrik - 3 oktober 2017 16:03

Hualigen! Långa dagar på universitetet. Dagen började 08:15 med 2 timmar kommunikation med fysiska metoder. (KFK förkortat). Vi lär oss diverse polisgrepp under dessa lektioner. Idag fick vi lära oss nedläggning bakåt. Man blir rätt mör för vi köttar...

Av Fredrik - 1 oktober 2017 20:35

Nu är det dags att skärpa sig. Har inte skrivit en rad här på länge. Inte för att jag tror jag har så många läsare (haft 9 inlogg på min blogg senaste månaden och 5 av dom tror jag är jag själv.) Måste lära mig reflektera kring mina dagar i skolan oc...

Presentation

Polisstudent i Umeå som började sin första termin hösten 2017. I denna blogg kommer ni läsa om mina reflektioner från skolgången och saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards