polisstudentumea

Alla inlägg under september 2017

Av Fredrik - 5 september 2017 07:53

En vecka går fort! Haft min första riktiga föreläsning. Hade väntat mig att man sitteri en slags biostol och ser ner mot svarta tavlan högt uppefrån och sköter sina anteckngar med en schyst dator samtidigt som man smuttar på alldeles för dyrt kaffe. Den föreställningen stämmer nog in rätt så bra. Föurtom att vi inte sitter så super högt upp, vår grupp sitter längst fram. We are the geeks. 

Vad gjorde vi egentligen förra veckan? Känns som en vag dimma. Men de vi har gjort är att haft en hel del föreläsningar inom ämnet "Polisens roll och uppdrag i samhället" . Det är mycket stadsvetenskap. Snart kommer vår första lektion i typ av självförsvar. Olika grepp osv, de ska bli ballt. 
Vi och min grupp har också pluggat så de rycker om oss. Vi har en rätt stor grej som ska redovisas imorgon, så vi har jobbat outtröttligt med dessa uppgifter. Har inte spelat TV spel på dagar! De är olikt mig. Eftersom jag pluggat så mycket så har även mitt gymmande kommit i kläm. Det har blivit få pass och när de väl blivit träningspass har dom varit rätt ofokuserade. 


Nånting som jag inte berättat för så många är ju att, om ca 3 veckor dimper det ner en bomb i form av en bäbis i min och min sambos liv. Denhär nya människan ska såklart ses efter och matas, byta blöja, sova, leka (????). Så dethär med fokusering kanske kommer bli ett sällsynt state of mind i vår verklighet. Men de ska såklart bli oerhört spännande! En liten tjej tror vi det är som kommer. Jättekul :). 
Som pricken över I har denhär bloggaren inget CSN, Bra va? Jag måste tjäna ihop 7 HP innan jag får söka om CSN. Så jag kommer föra ett barn till världen utan ett finansiellt stöt av någon. Så pressen på att jag måste bli godkänd i min nuvarande kurs och alla kommande, den är rätt stor. Gött med press. Härligt med ont i magen. Man ska då inte säga att ja inte känn att jag lev. 


Idag ska vi prova våra uniformer! De ska ju bli coolt! Vi får inte dom direkt i handen, utan vi får tillbaka dem i termin två, då vi behöver uniformerna för övningar. (första terminen är ett hundår där man sliter med typ 90% teori) Men hur som helst, ska bli spännande att få se sig själv i uniform. Efter detta blir de faktiskt ett besök till gymmet, sen plugg pluggplugg. Måste förska få så mycket som möjligt gjort, ska ut i skogN och jaga älgN ihelgen. 



Presentation

Polisstudent i Umeå som började sin första termin hösten 2017. I denna blogg kommer ni läsa om mina reflektioner från skolgången och saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards