polisstudentumea

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2017

En tisdag

Av Fredrik - 3 oktober 2017 16:03

Hualigen! Långa dagar på universitetet. Dagen började 08:15 med 2 timmar kommunikation med fysiska metoder. (KFK förkortat). Vi lär oss diverse polisgrepp under dessa lektioner. Idag fick vi lära oss nedläggning bakåt. Man blir rätt mör för vi köttar på ganska ordentligt. Axlarna tar mycket stryk! Vi övar mycket skuldergrepp och drar i armarna upp och ner och bänder höger och vänster. Man de är roligt då man lyckas! När man trycker ner en snubbe över 2 meter lång som har biceps större än en älgkalvs innanlår, när man själv är har samma kroppsfysik som en CSGO streamer. Men de handlar om att ta greppet rätt och använda tekniker. Använda den man gripers vikt och muskler mot hen. Då är de roligt! Det går frammåt! Lärt mig oerhört mycket under min första månad när det kommer till KFK. 


Drog ett snabbt styrkepass och en spartansk lunch efter KFKn, sen var det dags igen, 4 timmar kriminologi föreläsning. Är faktiskt inte så tråkigt som man tror. De är spännande ämnen visserligen, men mycket ligger i hur föreläsaren är. Finns inget tråkigare än att bara sitta och lyssna på en monotom föreläsare, men när man märker att föreläsaren brinner för det hen berättar, använder mycket humor och drar berättelser och historier från sina upplevelser, då går föreläsningarna snabbt! 


Nu ska jag snart hem och byta nån bajsblöja, få i mig lite middag, gulla lite med sambon, sen ska jag läsa våldsamt mycket ur kriminologi boken. Stört stort seminarium som ska redovisas muntligen i typ 50 minunter. Så jag vet vad jag gör mina kvällar veckan ut. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 31 oktober 2017 21:14

Till och med polisstudenter kan få höstlov! Imorgon har vi psykologisamtal med två psykologstudenter i en timme, sen är vi lediga fram tills måndag! De ska bli otroligt skönt. Vi tar vårt pick och pack och drar till Jämtland för att hälsa på familjen...

Av Fredrik - 26 oktober 2017 21:30

Jaha då kom snön igår ikväll. Rätt mycket faktiskt. Jag kollade ut genom balkonfönstret och log lite för mig själv. Jag är en vintermänniska! Men vintern här i Umeå är inte så mycket att hurra för. Är för det mesta bara blött och slaskigt. Tror de ha...

Av Fredrik - 18 oktober 2017 22:09

Sitter med mina kriminologiska teorier och läser och läser. Har kommit till den punkten att jag läser en hel sida samtidigt som jag tänker på något annat och inser att jag läst per automatik och inte tagit in det jag faktiskt läst. Sen att min dotter...

Av Fredrik - 17 oktober 2017 22:35

Döpte ett inlägg till "Skärpning" och sa till mig själv att jag ska ta mig i kragen och försöka blogga något så när regelbundet. Det sket sig. Kommer med ett nytt löfte nu. Jag ska blogga/reflektera kring mitt liv när jag har tid för det! Har varit v...

Av Fredrik - 1 oktober 2017 20:35

Nu är det dags att skärpa sig. Har inte skrivit en rad här på länge. Inte för att jag tror jag har så många läsare (haft 9 inlogg på min blogg senaste månaden och 5 av dom tror jag är jag själv.) Måste lära mig reflektera kring mina dagar i skolan oc...

Presentation

Polisstudent i Umeå som började sin första termin hösten 2017. I denna blogg kommer ni läsa om mina reflektioner från skolgången och saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards