polisstudentumea

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2017

Första dagen som student

Av Fredrik - 28 augusti 2017 17:14

Jaha hej hej och välkommen hit! 
Jag tänkte skapa denna blogg mest för mig själv. Skönt att skriva av sig lite då och då. Har väl alltid velat skapat en hipp och bra blogg men aldrig riktigt vetat vad jag ska nicha mig inom. (för man måste ju skapa sig en nish, annars är de inte coolt?) När mitt antagningsbesked kom med posten i sommras så fick jag en bra anledning. Jag ska nämligen bli polis! 


Kan ju vara bra att fräsha upp minner på hur man skriver korrekt svenska om inte annat. Tror ingen lärare accepterar förkorningar på mkt, LOL, wtf, he, som för mig är självklart. Har nog inte skrivit en seriös uppsats eller historia sedan jag tog studenten 2008. He bli nalta svårt nanting å skriv utan att man ramlar in på mitt modersmål, norrlänskan.  Men jag får ge det ett försök ;) 

Idag var det upprop. Ingen big deal egentligen. Massa info om hur man navigerar sig runt på campus området och umestan. Kanske ska passa på att säga att jag bor och studerar här i Ume(å). Allt gick väl som de skulle fram tills första bensträckaren. Då sträckte jag nog ut benen riktigt ordentligt, för jeansen sprack från grenen och ner en bit på benet. Känns skönt att öppna första dagen med en utomordentlig klycha. Ribban är satt. 


Imorgon är det första riktiga skoldagen, med föreläsningar och anteckningar och dyrt café kaffe. Ska bli spännande! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 31 oktober 2017 21:14

Till och med polisstudenter kan få höstlov! Imorgon har vi psykologisamtal med två psykologstudenter i en timme, sen är vi lediga fram tills måndag! De ska bli otroligt skönt. Vi tar vårt pick och pack och drar till Jämtland för att hälsa på familjen...

Av Fredrik - 26 oktober 2017 21:30

Jaha då kom snön igår ikväll. Rätt mycket faktiskt. Jag kollade ut genom balkonfönstret och log lite för mig själv. Jag är en vintermänniska! Men vintern här i Umeå är inte så mycket att hurra för. Är för det mesta bara blött och slaskigt. Tror de ha...

Av Fredrik - 18 oktober 2017 22:09

Sitter med mina kriminologiska teorier och läser och läser. Har kommit till den punkten att jag läser en hel sida samtidigt som jag tänker på något annat och inser att jag läst per automatik och inte tagit in det jag faktiskt läst. Sen att min dotter...

Av Fredrik - 17 oktober 2017 22:35

Döpte ett inlägg till "Skärpning" och sa till mig själv att jag ska ta mig i kragen och försöka blogga något så när regelbundet. Det sket sig. Kommer med ett nytt löfte nu. Jag ska blogga/reflektera kring mitt liv när jag har tid för det! Har varit v...

Av Fredrik - 3 oktober 2017 16:03

Hualigen! Långa dagar på universitetet. Dagen började 08:15 med 2 timmar kommunikation med fysiska metoder. (KFK förkortat). Vi lär oss diverse polisgrepp under dessa lektioner. Idag fick vi lära oss nedläggning bakåt. Man blir rätt mör för vi köttar...

Presentation

Polisstudent i Umeå som började sin första termin hösten 2017. I denna blogg kommer ni läsa om mina reflektioner från skolgången och saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards